Senderisme, excursionisme i/o muntanyisme  Serra d'Irta (Baix Maestrat)

Enviada per Carles López Carles López
Excursió circular i de baixa dificultat per la Serra d'Irta, declarada Parc Natural i i Reserva Natural Marina el juliol del 2002. Està situada a la comarca del Baix Maestrat
r928.jpg r929.jpg r930.jpg r931.jpg r932.jpg r933.jpg r934.jpg r935.jpg r936.jpg r937.jpg r938.jpg r939.jpg r940.jpg r941.jpg r942.jpg r943.jpg r944.jpg

L'itinerari comença al final de la urbanització de Font Nova (Peñiscola) just quan s'acaba l'asfalt. Veurem un rètol cap el Mas del Senyor. Seguirem la pista de pujada durant un 2 km fins el coll d'Imberri. En aquest punt cal seguir recte i en lleugera baixada fins un encreuament. El camí de la dreta ens portaria fins el Mas del Senyor (per aquí tornarem). S'ha d'agafar el camí de l'esquerra. Hi ha un rètol cap el Pebret i Torre Badum. Cal seguir les marques del PR 194.3 en direcció Platja del Pebret. Al cap d'uns 300 mts hi ha unes bones vistes de la Platja del Pebret. Continuem per camí estret, passant pel despoblat d'Irta i seguirem fins arribar a la part baixa del camí que ens portarà a la Platja del Russo i Platja del Pebret. Passada l'àrea recreativa del Pebret i al cap d'uns 500 mts a la dreta trobarem una pista que ens portarà al Mas de Senyor. Hi ha un pal indicador. Pista ample i en lleugera pujada, sempre s'ha de seguir la pista principal. Al cap d'uns 2,5 km arribarem a l'àrea de La Caseta. Cal agafar el camí de la dreta, que també està indicat cap el Mas del Senyor, passant pel Pou del Moro. Un cop s'arriba a l'àrea del Mas del Senyor, cal agafar la pista que s'enfila cap a la dreta en direcció el Coll d'Imberri. El camí de l'esquerra ens portaria al Castell de Polpis. Un cop al Coll d'Imberri només ens queda desfer el camí fins a l'urbanització de Font Nova.

Punt de sortida Urbanització Font Nova (Peñiscola)
Accés al punt de sortida Cal agafar la N-340 fins la sortida de Peñiscola i seguir per la CV-141 fins a la rotonda on hi ha l'Ajuntament (Pl. de la Constitució). Continuar per carrer d'Irta i l'avinguda del Mas del Senyor (Urb. Font Nova)
Dificultats a tenir en compte: No hi ha punts d'aigua.
Alçada màxima: 189 m
Desnivell positiu: + 496 m
Durada: Entre 3h i 4h
Distància recorreguda: 13,400
Cartografia i bibliografia:
Època aconsellable: Tot l'any, menys dies de molta calor.