Curses i entrenaments de muntanya  Ruta núm. 2 del llibre 'Córrer per la muntanya': Pujada a la Mola per Nadal

Enviada per Jordi Coral Trullàs
Aquesta pujada és una de les més clàssiques de la Mola ja que ha servit durant molts anys d'itinerari de la “Pujada a la Mola” del dia de Nadal que organitza el Club Muntanyenc de Terrassa. Es tracta d'una pujada més directe que la pujada bàsica i per tant és més dura per fer-la corrent.
r987.jpg r988.jpg r990.jpg

Les rutes del llibre “Córrer per la muntanya. Sant Llorenç del Munt i l’Obac” no seran descrites a part d'una fitxa resum i alguns apunts d'interès. Si no coneixeu els camins del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, s'aconsella l'ús d'un GPS. Us podeu descarregar el track dels itineraris des de les diferents rutes.

Totes les rutes estan plantejades com un bon entrenament per córrer, tot i que fer-les caminant és igualment atractiu i recomanat.

- Aquesta ruta, amb sortida i arribada a la masia de Can Robert, té com a punts d'interès Can Pobla i el cim de la Mola.
- La dificultat tècnica és mitja i cal estar atent a les dificultats del terreny.
- El temps de pujada està entre els 20 i els 45 minuts.
- La dificultat d'orientació és mitja. Cal estar atent a no perdre el camí a la canal de can Pobla.
- El terreny està format per corriols d'amplada variable amb trams de forta pujada i terreny irregular.
- La dificultat física és alta.
- Podeu trobar punts d'aigua en el Bar i Restaurant de la Mola.

Més informació: “Córrer per la muntanya. Sant Llorenç del Munt i l’Obac”, Jordi Coral. Editorial Alpina 2012

Punt de sortida Masia de Can Robert
Accés al punt de sortida Des de Matadepera pugeu cap la urbanització Cavall Bernat pel carrer Enric Genescà i Cortés. Seguiu pel Passeig Pla fins arribar a una rotonda. Supereu la rotonda i continueu recte pel l'avinguda de Can Marcet fins al final per arribar al Carrer Boixaderes. Pugeu pel carrer Boixaderes fins a una pista de terra a mà esquerra. Segui la pista fins a Can Robert.
Dificultats a tenir en compte:
Material necessari: GPS, si no coneixem el recorregut. El tram de la Canal de Can Pobla és una mica perdedor.
Durada: 1 h
Distància recorreguda: 2,75 km (només pujada)
Cartografia i bibliografia:
Època aconsellable: Tardor, hivern i primavera.