Procediment per determinar els guanyadors de sortejos

Des de Corremonts sovint es fan sortejos a esdeveniment de muntanya.

Llista de sortejos previstos

Normalment aquests sortejos es fan a través de Twitter i per participar-hi és suficient fer retuit de la informació publicada. Aquesta és la fórmula que hem trobat més afectiva per fer promocions! Potser algú dels qui participeu en aquests sortejos es pregunta com es decideixen els guanyadors. Aquí us ho expliquem:

Posem per cas que se sortegen una parell d'inscripcions per a una cursa determinada, com passa força vegades, i que s'ha anunciat que la data del sorteig serà el dia el dia 30 de juny. Suposem que des de que s'inicia la promoció fins que arriba el dia del sorteig s'han fet 7 tuits promocionals sobre el tema.

El guanyador/a del sorteig sortirà d'entre les persones que han fet retuit de la informació, i es decidirà segons el procediment següent:

  • Es comprovarà quin és el número guanyador del sorteig de l'ONCE del dia que es faci el sorteig. Suposem que és el 12345
  • Es dividirà el número de l'ONCE entre els tuits promocionals i s'agafarà la resta de la divisió. En el cas de l'exemple es faria 12345/7. La resta d'aquesta divisió és 4. El guanyador/a sortirà del 4t tuit de la promoció. Si la resta fos 0 el guanyador/a sortiria del 7è tuit
  • Suposem que del 4t tuit han fet retuit 9 persones, que l'aplicació de Twitter mostra en un determinat ordre. Per saber qui ha estat el guanyador/a es dividirà el número de l'ONCE entre les persones que han fet retuit i ens tornarem a quedar amb la resta. En el cas de l'exemple seria 12345/9 que dóna 6. El guanyador/a serà la 6ena persona de la llista de retuits
  • En el cas que la promoció sigui per més d'un guanyador/a, els següents guanyadors seran els que vindran immediatament a continuació del guanyador primer segons el procediment descrit. Si el guanyador fos l'últim participant de l'últim tuit, el següent guanyador/a seria el primer participat del primer tuit. Si es donés el cas que fossin la mateixa persona se saltaria a la següent, i així successivament

Si la promoció fos de molts dies, on hi hagués un nombre molt gran de tuits, a l'equació entrarà també el dia en que s'ha fet el tuit. Suposem que es tracta d'una promoció que ha durat 30 dies. Aleshores el guanyador/a serà algú que estigui en el dia que surti de la resta de dividir el número de l'ONCE entre els dies que ha durat la promoció. En el cas de l'exemple seria 12345/30 que dóna com a resta 15. El guanyador/a estarà entre els tuits del dia número 15 de la promoció. A partir d'aquí se seguirà el procediment descrit abans.

Sort i a participar!!!