BTT  Volta per l'Ardenya

Enviada per alexandre
Vegades que s'ha obert la ruta: 1955
El massís de l’Ardenya o serra de l’Ardenya, també anomenat "Massís de Cadiretes - l'Ardenya", és un conjunt de muntanyes situades a la zona litoral de la comarca de la Selva i el Baix Empordà. El 2004 es va aprovar la creació d'un PEIN (Pla d'Espais d'Interès Natural) de 7.740,15 hectàrees que comprèn gran part de les 8.552 hectàrees que ocupa el massís. El sector selvatà de la Serralada Litoral Catalana comprèn un conjunt de turons poc enlairats, però que constitueixen una autèntica barrera entre la costa i la plana interior del fons de la depressió de la Selva. Destaca el Puig de Cadiretes (518,7 m), just al límit de la comarca amb el Gironès i el Baix Empordà. Aquesta ruta és una part de la Volta a l'Ardenya que el Consorci d'Ardenya - Cadiretes ha realitzat per promocionar la zona. El seu recorregut enllaça els set municipis consorciats, Tossa de Mar, Sant Feliu de Guíxols, Santa Cristina d’Aro, Llagostera, Caldes de Malavella, Vidreres i Lloret de Mar.
r1605.jpg r1606.jpg r1607.jpg r1608.jpg r1609.jpg r1610.jpg r1611.jpg r1612.jpg r1613.jpg r1614.jpg r1615.jpg r1616.jpg r1617.jpg r1618.jpg r1619.jpg r1620.jpg

Sortim de Lloret de Mar i anem pel passeig marítim seguint el GR-92. Un cop hem pujat les escales deixem per un moment el GR i entrem a la urbanització per buscar el camí més ciclable. Aquest tram ens el podem estalviar si anem a buscar el Passeig de les Acàcies i l'Av. Vila de Tossa. Tornem a trobar el GR i el seguim passant per les diferents urbanitzacions a prop del mar. Arribem a Tossa i anem a buscar la Riera de Tossa per creuar-la i començar la pujada al Puig de Cadiretes. Passem pel Coll de Sastre i les ruïnes de la Mare de Deu de Gràcia. Ens desviem del GR per pujar al Puig de Cadiretes on desfruitem d'unes magnífiques vistes de tota l'Aranya. Baixem fins a Sant Feliu de Guíxols per agafar el Carrilet de St. Feliu a Girona. El camí es fa més còmode i sense pèrdua fins arribar a Llagostera, on passada l'estació deixem el carrilet per endinsar-nos a la Serra d'en Xi berta per pistes molt amples i compactades. Arribem a Caldes de Malavella passant per camps, pantans i boscos d'alzina surera. Abans d'arribar a Vidreres fem una visita a Sant Maurici i el Castell de Malavella

Punt de sortida Lloret de Mar
Accés al punt de sortida De Vidreres a Lloret hi ha servei d'autobús. Per pujar la bicicleta s'ha de portar protegida i tapada la cadena i els pedals per no malmetre les maletes dels passatgers, i sempre que hi hagi espai suficient. Autocars R Mas SL.-Carrer de Pompeu Fabra, 26 (17411 Vidreres) - Girona (972 36 58 32)-www.sagales.com
Dificultats a tenir en compte: El llarg quilometratge i el desnivell acumulat.
Alçada màxima: 518 m
Desnivell positiu: 1700 aprox. m
Durada: 6 h sense comptar les parades
Distància recorreguda: 71,5 km.
Cartografia i bibliografia: www.naturalocal.net/itinerari/la-volta-a-l-ardenya/57, mapa L'Ardenya Massís Cadiretes (ed. Piolet 1:25.000)
Època aconsellable: Tot l'any, evitar els dies de més calor.