Esquí de muntanya  Tuc d'Aubàs

Enviada per alexandre
Vegades que s'ha obert la ruta: 2083
Visita a un cim modest i de formes arrodonides, però amb una de les millors vistes dels Pirineus. La seva modesta alçada i el desnivell moderat es compensen amb la varietat del recorregut i les vistes fantàstiques. Recomenada quan ha caigut un bon paquet de neu.
r1441.jpg r1442.jpg r1443.jpg r1444.jpg r1445.jpg r1446.jpg r1447.jpg r1448.jpg r1449.jpg r1450.jpg r1451.jpg r1452.jpg r1453.jpg r1454.jpg

Es comença per la pista que hi ha a l'esquerra, 200 mts. abans d'arribar al Portillon, per la part aranesa. Si la neu ho permet podem fer drecera pel cami ben marcat amb senyals grogues i blanques, ens estalviem uns 2 kms de pista i fa que la pujada sigui molt més entretinguda i alpina (s'entén per esquivar pins caiguts). En arribar al final del bosc trobem la cabana deth Cap deth Bòsc des d'on podem veure el Còth de Baretja (1752m.) Remuntem el coll fins un parell de cabanes on girem cap a l'est per arribar fins al cim del Tuc d'Aubàs (2072m.). Per baixar es pot desfer el cami de pujada, però una opció molt interesant és anar fins al coll (2054m.) que separa el Tuc d'Aubàs i Era Trona. Baixem pel torrent net d'arbres fins on comença el bosc (1820m) on es bifurca en dos, seguirem el de la dreta fins arribar a la pista principal, prenent com a referència unes antenes que tenim més avall. Retornem per la pista fins la carretera

Punt de sortida Eth Portilhon (1.290 m)
Accés al punt de sortida N-141 que surt de Bossost
Dificultats a tenir en compte: El cami de pujada te algunes "trampes" que posaràn a prova les nostres habilitats, si volem podem fer tota la pista, més llarga però més còmoda.
Alçada màxima: 2072 m
Durada: 2:30 - 3:30 h.
Distància recorreguda: No es detalla
Cartografia i bibliografia: Val d'Aran. Esquí de montaña i raquetas. Desnivel Ediciones. Francisco Romàn. Mapa Val d'Aran, editorial Alpina.
Època aconsellable: De desembre a març