Senderisme, excursionisme i/o muntanyisme  Travessa Thuès - Núria per les Gorges de Carançà

Enviada per alexandre
Ja fa molts anys tenia pensat fer aquesta clàssica travessa entre Thuès i Núria passant per les gorges de Carançà. Necessitarem 2 dies per anar tranquils, ja que el més difícil és coordinar el transport per no agafar dos cotxes. Nosaltres deixem el cotxe a Ribes de Freser, agafem la Renfe fins a Puigcerdà i a peu fins a Bourg-Madame, on hi ha la parada del Tren Groc (tren turístic). De Núria a Ribes de Freser amb el cremallera. Molt important mirar els horaris!! El fet de començar per Thuès significa que fem un desnivell de pujada de quasi 2000 mts, això ens permet gaudir de frondosos boscos a tocar del riu, passant per prats alpins i acabar per la pedra pura i dura dels cims del Pirineu. El track comença un cop passada la part més encaixonada de les gorges.
r672.jpg r673.jpg r674.jpg r675.jpg r676.jpg r677.jpg r678.jpg r679.jpg r680.jpg r681.jpg r682.jpg r683.jpg

Iniciem el camí al pàrquing que hi ha just a l'entrada de les gorges, passant per sota el pont del Tren Groc (855 mts.). En poc més de 5 minuts arribem a un pont de pedra on podem triar el camí, nosaltres seguim el de la dreta que puja força fins a un trencall on es força més planer, aquí girem a mà esquerra. Arribem a un tram on el camí està excavat a la roca, amb una bona timba sobre el riu. En tot aquest tram tenim un cable a la paret per anar més tranquils. Un cop tornem a entrar dins el bosc comença la part més entretinguda de les gorges, els ponts i les passarel.les metàl.liques. Després d'aquest tros més espectacular, hem de seguir el camí que puja de forma constant fins arribar al refugi de Ras de Carançà (1831 mts.), sempre seguint els senyals grocs. Seguim per dins la vall, ara ja molt més oberta, i arribem a l'Estany de les Truites (2264 mts.). Davant nostre tenim la carena que tanca la vall, en aquest moment seguim el camí ben marcat que gira a l'est per arribar a l'estany Negre i tot seguit a l'estany Blau. Només ens queda un petit tram de pujada fins al Coll de Carançà, punt fronterer, girem a la dreta per arribar al Pic de la Fossa del Gegant (2808 mts.). Som al punt més alt de l'itinerari i ja tenim el Santuari de Núria a la vista. Baixem al Coll de Noucreus i iniciem el descens per la vall de Noucreus fins a Núria.

Punt de sortida Thuès Entre Valls
Accés al punt de sortida Carretera N116 de Puigcerdà a Prades o parada de Thuès-Carançà del Tren Groc.
Dificultats a tenir en compte: El camí no presenta cap dificultat, vigilar el tram excavat a la roca, la timba impressiona. El desnivell i els quilòmetres fan que s'hagi d'estar entrenat tot i fer la ruta en dos dies.
Alçada màxima: 2808 m
Desnivell positiu: 1981 m
Durada: 3.30h el primer dia i 5h el segon
Distància recorreguda: 20 km.
Cartografia i bibliografia:
Època aconsellable: De primavera a tardor
Tanca
Travessa guapa. Nosaltres la vam fer ja fa un cert temps, diguem anyets, i la veritat és que l'itinerari és espectacular i distret. També vam deixar el cotxe a Ribes. Vam sortir un divendres i vam pla... [Llegeix més...]