Esquí de muntanya  Tossa del Cap de Siscaró

Enviada per Albert Pérez Monfort Albert Pérez Monfort
Des de la Vall andorrana d'Incles la Tossa de Siscaró representa una bon equilibri entre distància, bellesa i dificultat.
r2421.jpg r2422.jpg r2423.jpg r2424.jpg r2425.jpg r2426.jpg

Iniciem la sortida allà on les condicions de la carretera ens permeten fer arribar el cotxe. En el nostre cas, donat el fet que la carretera estava tallada, vam haver de començar la ruta a l'aparcament que hi ha a l'entrada de la Vall d'Incles, la qual cosa ens va obligar a fer 3 kms. caminant per la carretera a l'anada i a la tornada abans de poder progressar amb els esquís als peus.
Des de l'aparcament al final de la carretera que porta cap a la Vall d'Incles, a l'anomenat Pont de la Baladosa, s'avança per una pista forestal en direcció nord-est que porta també cap els estanys de Juclar. Al cap d'1 km més o menys, abans de l'àrea de pícnic de Travenc, un indicador ens informa que el camí es divideix. Cap a l'esquerra aniríem als estanys de Juclar. Nosaltres girarem a la dreta, en direcció sud-est per pujar dins d'un bosc esclarissat cap al refugi de Siscaró. Primer la pujada és suau, però a mesura que es progressa cada vegada és més dreta, i el bosc es fa una mica més espès, la qual cosa obliga a fer virades seguides i interessants. Aquí hi ha dues opcions: flanquejar cap a l'esquerra en direcció al refugi de Siscaró per dins el bosc i, després, pujar per una canal una mica dreta a la dreta davant nostre, que ens portaria fins a l'estany de Baix de les Canals Roges; o continuar amunt per la pala que estàvem pujant fins arribar a uns plans, sota el Tossal d'Incles. Arribats als plans virem cap a l'esquerra en direcció est. Progressem per una coma fins arribar a la base d'un pendent força inclinat que fa evident que s'enfila cap a la carena. La lògica ens diu que hauríem de continuar per la coma que ens queda davant, i creuar l'estany de Canals Roges, però la manca de neu fa que ens decidim a pujar la pala que en un seguit de viratges ens permet assolir la carena. Seguim per la carena en direcció al cim que, tot i que no es veu, ja tenim bastant a prop. Fem la baixada per alguna de les canals que ens porta directes al refugi, i d'aquí flanquegem dins els bosc cap a l'esquerra per anar a trobar la pala de pujada.

Punt de sortida Vall d'Incles
Accés al punt de sortida Venint d'Andorra la Vella, una mica abans d'entrar al poble de Soldeu, arrenca una carretera de 3 quilòmetres de llargada que s'endinsa a la Vall d'Incles
Dificultats a tenir en compte: En principi es tracta d'un cim fàcil, tot i que cal tenir en compte que els pendents després del refugi o d'accés als plans sota el Tossal d'Incles són pronunciats.
Desnivell positiu: 1.000 m
Durada: Unes 5 hores
Distància recorreguda: 16 km des del començament de la carretera a la Val
Cartografia i bibliografia: Mapa Andorra. Escala 1:40.000. Editorial Alpina
Època aconsellable: De gener a abril