Senderisme, excursionisme i/o muntanyisme  Sant Salvador de les Espases des de Vacarisses

Enviada per Carles López Carles López
Espectacular cim amb una ermita-refugi, amb vistes a Montserrat.
La capella de Sant Salvador de les Espases es troba situada dalt d'un espadat aïllat, entre els termes municipals d'Esparreguera, Olesa de Montserrat i Vacarisses. Documentada a partir el segle XIV, era l'antiga capella del Castell de les Espases, documentat des de l'any 985, i del qual només en resta el basament d'una torre circular.
r569.jpg r571.jpg r572.jpg r574.jpg r575.jpg r576.jpg r577.jpg

L'itinerari té l'inici a l'estació de RENFE Vacarisses - Torreblanca. Creuem la via del tren i girem a l'esquerra per un camí paral·lel a la via, direcció Barcelona. Quan veiem el túnel del tren cal agafar un camí a la dreta que puja fins la pista principal, passarem per sota la C-16 i seguirem per la pista principal. Després d'una pujada agafarem el camí de l'esquerra, que ens portara fins el Pas dels Lladres. Al cap d'una estona a l'esquerra veurem el Pla del Fideuer, seguim per la pista fins el Coll de la Pedra en el qual hi ha un cartell que indica a St. Salvador de les Espases. El camí estret fa baixada i arriba a una explanada on trobarem a l'esquerra l'indicador fins a St. Salvador de les Espases per la carena. Per tornar desfarem tot el camí.

Punt de sortida Estació RENFE Vacarisses - Torreblanca
Accés al punt de sortida C-58 fins sortida Vacarisses - Torreblanca i seguir els indicadors fins l'estació de RENFE
Dificultats a tenir en compte: Cal evitar el dies de molta calor.