Curses i entrenaments de muntanya  Ruta núm. 4 del llibre 'Córrer per la muntanya': Dues pujades a la Mola

Enviada per Jordi Coral Trullàs
Aquest és una ruta molt interessant, ja que consisteix en pujar dues vegades seguides a La Mola però per itineraris diferents i passant per indrets espectaculars.
El descobriment de la Canal de l'Abella, el Morral del Drac, la Carena de la Cova de les Ànimes, el Camí de la Senyora i el Mal Pas de Can Pobla no us deixarà indiferents, senzillament són genials.
r996.jpg r997.jpg r998.jpg r999.jpg

Les rutes del llibre “Córrer per la muntanya. Sant Llorenç del Munt i l’Obac” no seran descrites a part d'una fitxa resum i alguns apunts d'interès. Si no coneixeu els camins del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, s'aconsella l'ús d'un GPS. Us podeu descarregar el track dels itineraris des de les diferents rutes.

Totes les rutes estan plantejades com un bon entrenament per córrer, tot i que fer-les caminant és igualment atractiu i recomanat.

- Aquesta ruta, amb sortida i arribada a la masia de Can Robert, té com a punts d'interès el Morral del drac i el cim de la Mola.
- La dificultat tècnica és alta Cal estar atent constantment a les dificultats del terreny, sobretot a les baixades.
- La dificultat d'orientació està entre mitja i alta. La 1ª i 2ª baixades poden portar confusió.
- El terreny està format per corriols d'amplada variable i terreny molt irregular. Molta atenció a les canals de baixada i al Mal Pas de Can Pobla.
- La dificultat física és alta.
- Podeu trobar punts d'aigua en el Bar i Restaurant de la Mola i la font del Saüc.

Més informació: “Córrer per la muntanya. Sant Llorenç del Munt i l’Obac”, Jordi Coral. Editorial Alpina 2012

Punt de sortida Masia de Can Robert
Accés al punt de sortida Des de Matadepera pugeu cap la urbanització Cavall Bernat pel carrer Enric Genescà i Cortés. Seguiu pel Passeig Pla fins arribar a una rotonda. Supereu la rotonda i continueu recte pel l'avinguda de Can Marcet fins al final per arribar al Carrer Boixaderes. Pugeu pel carrer Boixaderes fins a una pista de terra a mà esquerra. Segui la pista fins a Can Robert.
Dificultats a tenir en compte: Al hivern i després de pluges, cal evitar la última baixada. Els trams de roca mullats o gelats poden ser perillosos.
Material necessari: GPS, si no coneixem el recorregut.