Senderisme, excursionisme i/o muntanyisme  Pujada a Sant Jeroni des de Collbató

Enviada per Albert Pérez Monfort Albert Pérez Monfort
Montserrat ens ofereix moltes possibilitats de rutes de diferents nivells d'exigència. En aquesta ruta pujarem des d'un dels punts més baixos del massís fins al seu punt més alt. Es tracta d'un itinerari exigent amb força desnivell que passa per alguns dels punts més representatius de Montserrat.
r77.jpg r78.jpg r79.jpg r80.jpg r81.jpg

Sortim des de l'aparcament i per un camí en pujada que talla un bon tram de carretera per fer drecera ens dirigim cap a les coves del Salnitre. Pugem per les escales que van a les coves i després de pujar alguns esglaons ens desviem cap a l'esquerra per un camí en direcció est amb marques de color groc que durant un tram volteja la falda de la muntanya en lleugera baixada.

Al cap d'una estona arribem a un trencall que puja de la nostra esquerra i que porta les marques del GR. Seguim recte encara seguint les marques grogues i ara també les de GR. Al cap de molt poc el camí començarà a pujar fins arribar a un trencall que si seguíssim a l'esquerra ens portaria l'ermita de Sant Miquel. Nosaltres seguim a la dreta en baixada cap a la Santa Cova. Arribem a la Santa Cova i ens dirigim cap al Monestir de Montserrat, per una camí ample i encimentat. Aquest camí primer baixa una mica i després puja amb força intensitat. Durant bona part del tram ens acompanyen una col·lecció important de motius religiosos repartits per tot el camí.

Arribem al Monestir, passem pel costat de l'estació del cremallera i ens dirigim a la Font de la Plaça. Aquí comença el camí que puja cap a Sant Jeroni. Durant el primer tram ens trobarem força esglaons i el camí puja amb certa intensitat. Més a munt la pujada se suavitza bastant i el camí es fa més amè. Arribem a un trencall que seguim a la dreta amb pujada, passem per unes antenes i seguim en direcció a Sant Jeroni sempre pel camí principal. El darrer tram és també per escales.

Iniciem la baixada per les mateixes escales que acabem de pujar. El primer tram de baixada es fa exactament pel mateix camí de la pujada. Arribats al trencall que hem descrit abans i que hem seguit a la dreta, seguim recte per un camí ben traçat que va fent petites pujades i baixades en direcció sudest. A trams passem per costat de baranes de protecció. Arribem a l'estació del funicular de Sant Joan i ens desviem cap a la dreta en direcció a l'ermita de Sant Joan. Poc abans d'arribar a l'ermita arribem a un trencall que hem de seguir a l'esquerra en baixada i que ens portarà directes al camí de les Bateries. Un cop arribem a aquest camí i el seguim en baixada cap a la dreta. Tot el camí està marcat amb senyals grogues. Hi ha un punt on trobem unes marques blanques dobles que ens permetrien fer drecera per un tram més empinat, és la drecera del Fra Garí. Nosaltres, però, hem preferit seguir pel camí de les Bateries fins a Collbató.

Punt de sortida Ermita de la Salut a Collbató
Accés al punt de sortida Des de Collbató dirigir-se cap a Monistrol fins arribar al trencall que puja cap a les Coves del Salnitre.
Dificultats a tenir en compte: