Senderisme, excursionisme i/o muntanyisme  Pujada a la Mola pel camí de la Senyora i Santa Agnès

Enviada per Albert Pérez Monfort Albert Pérez Monfort
Cada cap de setmana hi ha molta gent que puja a la Mola, però la majoria passa pels mateixos camins. Aquest itinerari puja a la Mola per un camí poc concorregut que volteja la muntanya a mitja alçada per anar a buscar el cim per la seva cara nord. El recorregut permet gaudir de bones vistes i admirar roques emblemàtiques com les Castellasses de Can Torres.
r64.jpg r65.jpg r66.jpg r67.jpg

Sortim del dipòsit de Matadepera i prenem el camí dels Monjos en direcció a la Mola. Després d'un tram de pujada intensa per una canal arribem a un camí més ample que seguim cap a la dreta. El camí desemboca a una esplanada on hi ha una gran fita de pedres. A la dreta veiem dos camins: el principal que s'enfila per terreny un mica pedregós i un sender a la dreta que es desvia per terreny planer. Aquí comença el camí de la Senyora. Es tracta d'un camí estret que transcórre entre alzines i amb petites pujades i baixades. Hi ha trams on el sender s'obre i passa per costat de balmes. Aproximadament a mig camí hi ha un trencall que baixa cap a la dreta. No l'hem de prendre, ja que baixaríem cap a Sant Llorenç Savall. El camí en cap moment ni puja ni baixa massa. A trams es desdibuixa una mica, però no és difícil de seguir. Al final del camí de la Senyora trobem la canal de Santa Agnès, que seguim cap a l'esquerra en pujada. Passem molt a prop del Monestir de Santa Agnès, amb la seva cova, i continuem cap a la Cova del Drac, on sortim de la canal. Des d'allà tombem a l'esquerra per dirigir-nos cap a la Mola en un camí ben traçat i amb senyals metàl·liques que ens indiquen el recorregut.

La baixada la fem pel camí dels Monjos fins al punt d'inici. Hem de sortir de la Mola en direcció sud i prendre el camí més evident que ja no deixem fins el punt de sortida.

Punt de sortida Dipòsit d'aigua al carrer de Belles Roques de la urbanització del Cavall Bernat a Matadepera
Accés al punt de sortida
Dificultats a tenir en compte: Es tracta d'un itinerari fàcil sense gaires dificultats. Només en alguns trams es passa per roquetars on cal anar amb una mica de compte.
Durada: 2 hores
Distància recorreguda: 7.7 km
Cartografia i bibliografia: Mapa Sant Llorenç del Munt i Serra de l'Obac. Escala 1:20.000. Centre Excursionista de Terrassa