Senderisme, excursionisme i/o muntanyisme  Pla de Sorteny (Andorra)

Enviada per Carles López Carles López
Itinerari circular i apte per fer amb nens, ja que no presenta cap dificultat, pel PN del Pla de Sorteny (Andorra).
r760.jpg r761.jpg r762.jpg r763.jpg r764.jpg r765.jpg r766.jpg r767.jpg r768.jpg r769.jpg r770.jpg r771.jpg r772.jpg

L'itinerari comença on hi ha la caseta d'informació de la Canya de la Rabassa per una pista de terra. En el primer revolt, deixarem la pista per agafar el sender del grau de la Llosa. El sender puja pel costat del riu Sorteny, al cap d'una estona tornarem a sortir a la pista i continuem fins arribar al Jardí Botànic on es pot veure unes 300 espècies de plantes. Al cap d'uns 400 mts trobarem una tanca, aquí s'acaba la pista de terra. Cal seguir pel camí, seguint els punts de color groc, fins el Pla de Sorteny, on hi ha un Refugi-Borda. Des d'aquest punt es poden fer diferents itineraris i cims.
Al costat del refugi hi ha un rètol indicador cap al Planell del Quer, en lleugera pujada. A partir d'aquest punt, iniciarem el camí de baixada fins a la Vall de Rialb. Un cop a la part baixa i passat l'orri, cal seguir pel camí de l'esquerra fins el nostre punt d'inici.

Punt de sortida Pàrquing de la Canya de la Rabassa
Accés al punt de sortida Des d'Ordino cal seguir la carretera CG-3 que ens portaria a les pistes d'esquí d'Arcalís, fins al poble de El Serrat. Continuarem uns 2 km i ja veurem un cartell indicador al PN de la Vall de Sorteny. Seguir fins la caseta d'informació on hi ha el pàrquing.
Dificultats a tenir en compte: Cap
Durada: 1h 30 min
Distància recorreguda: 3,500
Cartografia i bibliografia:
Època aconsellable: Primavera, estiu i tardor