Esquí de muntanya  Pic de l'Infern i pic del Freser

Ascensió a un concorregut cim de la zona situada entre Vallter i Núria, sobre la vall de Carançà, però que a l'hivern rep poques visites, ja que té una aproximació més llarga que altres cims propers i perquè per accedir-hi cal resseguir una aresta no molt complicada, però aèria, que al mateix atorga al cim un al·licient addicional. La pujada al pic de l'Infern es pot complementar amb l'ascensió al seu veí més pròxim, el pic del Freser.
r384.jpg r385.jpg r386.jpg r387.jpg r388.jpg r390.jpg

Sortim d'algun dels aparcaments de l'estació d'esquí de Vallter 2000. Pugem per pistes o, si sortim del pàrquing inferior, pel tubet que ressegueix el torrent que trobem just passat el telecadira. En arribar als replans de la part alta de l'estació ens desviem cap a l'esquerra en direcció oest per anar a buscar el coll de la Marrana, ampli i evident sota el Gra de Fajol. En arribar-hi ens dirigim encara en direcció oest cap a la vall de riu Freser, davant nostre. Flanquegem el primer tram bo i perdent una mica d'alçada fins arribar al fons de la coma. La remuntem per petits tubs i pales fins sobrepassar el llom que descendeix del Freser, en una esplanada gairebé al fons de la vall. Allà canviem de direcció i pugem per darrera el llom per una vall orientada al sud cap a un collet a la carena entre el Freser i el pic dels Gorgs, situat a tocar d'aquest darrer cim. Allà caldrà treure's els esquís i resseguir un primer tram de carena amb roca, per flanquejar després el pic del Gorgs per la seva cara nord i arribar finalment a la carena del pic de l'Infern, oberta i aèria, però prou ampla per poder-hi caminar. Caldrà estar atent a les cornises que hi pugui haver. Per accedir al pic del Freser, desfem el camí fins al coll i resseguim la carena cap al cim, o bé ens calcem els esquis i, intentat flaquejar una mica inicialment, anem a buscar la dreta pala cimera per remuntar-la. La tornada la fem pel mateix itinerari de pujada.

Punt de sortida Estació esquí Vallter 2000
Accés al punt de sortida Des de Camprodon dirigir-se a Setcases i des d'aquí agafar la carretera que va a l'estació d'esquí alpí de Vallter 2.000.
Dificultats a tenir en compte: Cal anar amb compte a l'aresta entre el coll i el pic de l'Infern, sobretot si la neu està gelada.
Material necessari: Grampons. El piolet pot ser útil.
Desnivell positiu: 1.130 m
Durada: Unes 5 hores
Distància recorreguda: 13.3 km
Cartografia i bibliografia: Mapa Puigmal. Editorial Alpina. Escala 1:25.000
Època aconsellable: Des de desembre a març, depenent de la quantitat i l'estat de la neu
Tanca
Sóc en Guillem un dels de Girona que ens vam trobar al Pic de l'Infern. Gran reportatge, i gran web. El video del Puigmal és molt bo. Felicitats per la feina
guillem 29-11-2011 15:28 Respon
Gràcies Guillem i benvingut al portal. Si vols que t'enviem la foto amb màxima qualitat per compartir-la amb els teus companys, ens ho dius i t'he l'enviament. L'esquí de muntanya és la nostra... [Llegeix més...]
Administrador 29-11-2011 15:55 Respon
26 de novembre de 2011 Neu de qualitat i ruta d'esquí de muntanya completa el mes de Novembre Avui hem fet un itinerari que feia temps que tenia en ment. És la primera vegada que he fet aquests cims a l'hivern amb esquís de muntanya. Les condicions de neu i meteorologia eren les ideals. Com... Albert Pérez Monfort