Esquí de muntanya  Pic de la Dona - Pic de Bacivers - Bastiments

Itinerari que corona aquests tres cims de la zona de Vallter sense resseguir la carena, sinó pujant i baixant cada cim per diferents pales, fet que ens permetrà gaudir d'un itinerari amb diversos canvis de pell i quatre baixades molt divertides.
r400.jpg r401.jpg r402.jpg r403.jpg r404.jpg r405.jpg

Sortim de darrera l'edifici restaurant de l'estació d'esquí de Vallter 2000 en direcció est cap a la portella de Mentet. En arribar-hi continuem en la mateixa direcció per baixar cap al vessant francès per la coma de la Portella. És una pala ampla inicialment, però que es tanca per formar un tub que desemboca en uns plans. Veiem una primera vall a la nostra esquerra i una segona coma més avall. Ens hi dirigim. Es tracta de la coma de la Dona, que remuntem gairebé fins al fons de la vall, on ens enfilem per una pala orientada a sud per atènyer la carena que va del pic de la Dona fins al Bacivers. Ens apropem fins al pic de la Dona, a la nostra esquerra, pel llom i amb pujada suau. Des del cim baixarem en direcció nordoest per anar a buscar un tub, a la sortida del qual haurem de decantar-nos o flanquejar cap a l'esquerra per arribar a uns plans sota el Bacivers. Allà anirem a buscar un petit corredor a l'inici de la carena que ve del Bacivers per remuntar-lo i assolir-la amb certa facilitat. Un cop superat aquest embut ens enfilem al cim resseguint el perfil de la carena o passant-hi una mica per sota. Arribem al pic de Bacivers. Des d'allà baixarem per la pala que surt del cim per situar-nos una mica més amunt de l'estany de Bacivers i remuntar la pala que ens permet arribar al coll que separa el Bastiments del pic de Bacivers. Un cop aquí podem treure'ns els esquís i completar la carena a peu per arribar al Bastiments. Baixarem del cim per la pala que ens porta al coll de la Marrana, des d'on tornarem al punt d'inici anant a buscar les pistes que porten directament cap al nostre punt d'inici.

Punt de sortida Aparcament superior de l'estació d'esquí de Vallter 2000
Accés al punt de sortida Des de Camprodon anar cap a Setcases i allà seguir la C-771 cap a les pistes d'esquí de Vallter 2000
Dificultats a tenir en compte: Cal tenir en compte l'estat de la neu. La baixada des de la portella de Mentet pot estar gelada.
Material necessari: Grampons
Desnivell positiu: 1.500 m
Durada: Unes 6 hores
Distància recorreguda: 16,2
Cartografia i bibliografia: Costabona. Alta Vall del Ter. Editorial Alpina. Escala 1:25.000