Senderisme, excursionisme i/o muntanyisme  Pic de la Coma d'Or

Enviada per Carles López Carles López
El Pic de la Coma d'Or està al costat del Pic de Puig Pedrós de Lanós, a la Catalunya Nord. No presenta cap dificultat a l'estiu. Magnifiques vistes de l'Estany de Lanós i el Pic de Carlit
r795.jpg r796.jpg r797.jpg r798.jpg r799.jpg r800.jpg r801.jpg r802.jpg r803.jpg r804.jpg r805.jpg r806.jpg

Iniciarem la ruta pujant per una pista ampla fins a unes mines abandonades. Cal seguir remuntant la vall per un sender fins a la Portella d'en Garcia. En aquest punt ja veurem a l'esquerra el Puig Pedrós de Lanós i a la dreta la Coma d'Or, separats per la Portella Roja.
Al cap d'una estona, trobarem a la dreta l'estany de la Coma d'Or. Seguirem remuntant per sender, passant per un indret de pissarres. Ja només ens quedarà l'últim tram de pujada fins l'avantcim. La tornada la farem pel mateix camí. A la baixada ens podem refrescar el peus a l'Estany de la Coma d'Or.

Punt de sortida Coll de Puymorens
Accés al punt de sortida Des de Puigcerdà, agafar la N-20 en direcció Andorra, no s'ha d'agafar el túnel, fins el Coll de Puymorens. A la dreta del coll surt una pista que remunta la vall (2 km 500 mts) fins arribar a una petita esplanada al costat d'unes instal·lacions elèctriques.
Dificultats a tenir en compte: El cim té dues puntes, la primera és fàcil d'assolir i la segona té una aresta on cal anar amb compte.