Senderisme, excursionisme i/o muntanyisme  Pedraforca 360º

Enviada per Carles López Carles López
Els organitzadors de la Caminada Popular de Gósol aquest any (2012) per commemorar el 25è aniversari van fer la volta al Pedraforca. Itinerari molt bonic i sense cap dificultat. L'itinerari indicat està en sentit anti-horari, però també es pot fer en sentit horari.
r728.jpg r729.jpg r730.jpg r731.jpg r732.jpg r733.jpg r734.jpg r735.jpg r736.jpg r737.jpg r738.jpg r739.jpg r740.jpg r741.jpg

Cal agafar el sender que hi ha al marge dret de la carretera direcció Sorribes, però sense arribar-hi. Un cop passat el Cap de la Creu i en petita baixada, al cap de poca estona creuarem la carretera B-400 per agafar el sender que ens portarà fins al Coll de Jou. En aquesta zona encara es pot veure una antiga mina de lignit a cel obert. Al cap d'una estona i passada la pista en direcció Saldes, ens endinsarem en el bosc i en forta pujada fins un rètol que ens indica la direcció del Refugi Lluís Estasen. Passat el refugi baixarem a la pista que ens portarà en lleugera pujada fins al Collet. Passat el Collet girarem a l'esquerra per agafar l'antic camí de Gósol a Cerdanya, passant per la Font de la Roca, la Portella. Seguirem pel bosc del serrat de la Salve fins arribar a Font Terrers. Continuarem la baixada per camí fins a Gósol. Tot el camí està senyalitzat amb marques blanques i grogues (PR-C-127)

Punt de sortida Rotonda Hostal Cal Franciscó
Accés al punt de sortida Per l'Eix del Llobregat (C-16) direcció Guardiola de Berguedà i passat el túnel que hi ha al punt quilomètric 113, trencall a l'esquerra per agafar la B-400 fins a Gòsol
Dificultats a tenir en compte: Alerta a l'hora de creuar la carretera passat el Cap de la Creu.