Senderisme, excursionisme i/o muntanyisme  Naixament del riu Urederra (Nafarroa)

Enviada per Carles López Carles López
El "Nacedero del Urederra", que està situat en el Parc Natural d'Urbasa-Andia, al nord d'Estella-Lizarra, és la sortida natural de l'aqüífer format en el massís càrstic d'Urbasa. La primera surgència es produeix en un tallat a 700 metres d'altitud al vorell meridional del massís, originant una impressionant caiguda de més de 100 metres que amb el transcurs de milions d'anys ha modelat un amfiteatre rocós de notable bellesa.
r1945.jpg r1946.jpg r1947.jpg r1948.jpg r1949.jpg r1950.jpg r1951.jpg r1952.jpg r1953.jpg r1954.jpg r1955.jpg r1956.jpg r1957.jpg r1959.jpg

Sortint del pàrquing cal seguir els cartells del "Nacedero" pels carrer de Baquedano, fins la pista de terra. Al cap de més o menys 1 km hi ha un camí a dreta (aquest camí de vegades està tancat, cal informar-se en el punt d'informació del pàrquing). Cal seguir pel camí de l'esquerra, camí que va baixant fins arribar als miradors del riu. Hi ha força i en un hi ha la possibilitat de refrescar-se els peus. El camí anirà agafant alçada fins arribar al salt d'aigua. El camí de tornada és fa pels mateix lloc.

Punt de sortida Baquedano
Accés al punt de sortida Des d'Estella agafar la NA-718 (un 16 km) i continuar per la NA-7187 fins el poble de Baquedano. A l'entrada al poble (mà esquerra) hi ha el pàrquing (de pagament). Hi ha un aforament d'accés limitat a 450 persones diàries. En el següent enllaç es pot fer la reserva: http://www.nacederourederra.com/artesania.html
Dificultats a tenir en compte: Cap