Senderisme, excursionisme i/o muntanyisme  La Fageda d'en Jordà

Volta a un indret de visita clàssica a la tardor: la Fageda d'en Jordà. Aquest itinerari segueix un dels circuits senyalitzats dins el Parc Natural de la zona volcànica de la Garrotxa, que permeten conèixer als visitants els punts més emblemàtics. En concret es tracta del circuit número 1, el més llarg de tots els itineraris, que per un terreny que combina camins de diferents tipus i algun tram d'asfalt ens farà passar per la Fageda d'en Jordà, Sant Miquel de Sacot, el volcà de Santa Margarida i el volcà del Croscat.
r378.jpg r379.jpg r380.jpg r381.jpg r382.jpg r383.jpg

Sortim del punt d'informació de Can Serra. Travessem la carretera per un pas soterrani i un cop a l'altre costat ens endinsem de seguida dins la Fageda d'en Jordà. El camí transcorre de manera planera i agradable entre alts fajos per un camí a trams delimitat per murs de pedra seca. En algun punt creua una pista i en arribar al límit de la fageda ressegueix un tram asfaltat que ens acostarà a la Cooperativa La Fageda. Continuant per l'asfalt arribem a la casa rural el Prat de la Plaça. Allà s'acaba el tram asfaltat i prenem un sender que neix al costat de la casa. El camí comença a guanyar alçada fins a Sant Miquel Sacot. A partir d'aquí l'itinerari baixa per un sender fins arribar a un altre tram asfaltat, en un punt on hi ha un monument fet amb pedra volcànica dedicat a sant Isidre. Al cap d'uns metres deixarem l'asfalt per agafar una pista a l'esquerra que ens pujarà fins a la copa del volcà de Santa Margarida. Baixarem al cràter per un camí a mà dreta que trobem just a l'entrada de Can Santa, una altra casa rural. Cal accedir a l'ermita vorejant tot el con fins a l'única entrada habilitada per fer-ho. Per tornar a pujar al cràter agafarem un camí d'escales, al costat oposat del que hem fet servir per baixar. Un cop a dalt anirem descendint per una pista fins arribar a peu de carretera, on hi ha la zona d'aparcament del volcà. Creuem la carretera i continuem novament per un tram asfaltat fins al peu del volcà del Croscat. Allà deixem un moment el nostre itinerari per seguir la ruta número 15, que ens permet visitar les graderes del volcà. Desfem el camí i reprenem el nostre itinerari. Ara anirem vorejant el Croscat per una pista que finalment deixarem per prendre un sender que ens portarà finalment al punt d'inici.

Punt de sortida Àrea de Can Serra. Punt d'informació del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa
Accés al punt de sortida L'Àrea de Can Serra es troba més o menys a mig camí entre Olot i Santa Pau, a la carretera GI-524.
Dificultats a tenir en compte: Cap en especial
Alçada màxima: 700 m
Durada: Entre 3 i 4 hores
Distància recorreguda: 12,1
Cartografia i bibliografia: Mapa Garrotxa Zona Volcànica. Escala 1:25.000. Editorial Alpina