Senderisme, excursionisme i/o muntanyisme  Garraf: Vall de la Sentiu

Enviada per Carles López Carles López
Vegades que s'ha obert la ruta: 1904
Itinerari circular per la Vall de la Sentiu al Garraf.
Durant el recorregut es podem observar diferents paisatges de la zona geològica del Garraf, com el Garraf blanc, format per roca calcària i vegetació típica com màquia de garric i margalló; el Garraf roig, format per gresos silícics i vegetació com el bruc, l'arboç i el romaní i el Garraf negre, amb pissarres i vegetació com el pi blanc i alzines.
r1046.jpg r1047.jpg r1048.jpg r1049.jpg r1050.jpg r1051.jpg r1052.jpg r1053.jpg r1055.jpg r1056.jpg r1057.jpg r1059.jpg r1060.jpg r1061.jpg

L'itinerari segueix el PR-C 39, marques grogues, no té perdua. Passat Can Dardena trobarem un trencall a l'esquerra, serà per on tornarem. Cal seguir recte. Durant la pujada, ens trobarem un blocs de pedra vermella, era un antic camí medieval. Un cop passat les restes de la masia de Can Bassoles i al cap d'uns 500 mts arribarem a l'encreuament amb el GR-92. En aquest punt podem continuar recte fins al castell d'Eramprunyà (actualment en obres. No obstant el 2n cap de setmana de cada mes, es pot visitar) i l'Ermita de St. Miquel. Si hem optat per apropar-nos fins el Castell, caldrà desfer el camí fins l'encreuament anterior del GR-92. Cal seguir pel GR-92 fins a la Collada de La Clota i girar a l'esquerra per, ja de baixada, seguir amb marques grogues. El camí de baixada transcorre per la Serra de Can Perers. Passarem per un antic camp de tir, les restes de Can Tardà. Al final de la baixada trobarem l'encreuament de l'inici del camí, cal seguir pel camí de la dreta, que ens portarà a Can Dardena i al punt d'inici.

Punt de sortida Urb. La Sentiu
Accés al punt de sortida C-32 fins la sortida 48 AB, seguir pel c. Progrés i Av. J. Carles I i en la 3a rotonda girar a l'esquerra per seguir per la crta de la Sentiu fins la urbanització del mateix nom.
Dificultats a tenir en compte: No hi ha punts d'aigua. Cal evitar el dies calorosos.