Senderisme, excursionisme i/o muntanyisme  Escapades de la ruta "La Serra de Catllaràs"

Volta ràpida per Catllaràs
Albert Pérez Monfort el 20 d'agost de 2011
Sobre les 6 de la tarda agafo les bambes amb la intensió de fer la volta amb el mínim de temps possible. Intentaré baixar de les dues hores i mitja.

Arribo a la Roca de Catllaràs força ràpid. He pogut córrer tota la pujada i amb 1h 12m hi arribo. Això em fa passar que probablement podré baixar del temps previst. A partir d'aquest punt em queden un parell de pujades i molta baixada.

Pujo el Serrat Negre després de perdre una mica de temps per no trobar el camí a la primera. Baixo a la pista i arribo a Cal Serra amb poca estona. Aquí el camí s'ha cobert de vegetació i s'ha desdibuixat completament. Agafa el pendent cap amunt, per allà on em sembla millor, i arribo a la carena de Sant Miquel, més a la dreta del que m'esperava. A partir d'aquest punt tot és baixada i no hi ha problemes d'orientació, ja que s'ha de seguir el GR tota l'estona.

Al cap de pocs metres noto un dolor muscular a la cama que m'obliga a baixar el ritme. El dolor s'intensifica, però no m'impedeix córrer, encara que no em permet anar tan de pressa com voldria.

Al final arribo a la Poble en 2h:35m. Una mica més del temps del que m'esperava. Segurament si no m'hagués agafat mal a la cama hauria arribat en menys de 2h:30m.

M'he trobat molt bé a la pujada i no m'esperava poder arribar a Catllaràs sense parar. La baixada m'ha deixat un mal gust de boca, però em dóna una excusa perfecte per tornar a fer la volta i intentar baixar de les 2h:30m.