Senderisme, excursionisme i/o muntanyisme  Escapades de la ruta "Volta a la Serra del Montsant"

Morera de Montsant - Ermita de Santa Magdalena
iesuec el 18 de juny de 2011
A partir de la proposta de la volta al Montsant un grup de cinc persones del Grup d'Excursionistes de l'Ins. Castellbisbal hem decidit anar a aquesta serra per fer-hi, però, un itinerari molt més curt aprofitant, això sí, una part de la volta descrita.
Nosaltres sortim de Morera de Montsant i anem a buscar el grau de Barrots. Accedim a la Serra Major i allà seguim el GR 171 en direcció ponent fins al Toll de l'Ou. Continuem pel GR fins al pi de la Carabasseta. Deixem el GR i prenem un camí de baixada davant nostre en direcció a l'ermita de Santa Magdalena, punt final del nostre itinerari. (Havíem previst un cotxe per tornar al punt d'inici.)
Ha estat divertit el bany al Toll de l'Ou, tot i que el terreny es veia força sec i no hi havia massa aigua.
Hem dinat a l'àrea de lleure de Santa Magdalena. Per 15 euros hem menjat amanida, carn a la brasa amb allioli, postres (meló i avellanes amb mistela) i cafè. Pa i beguda inclosos.
Després de dinar ens hem apropat a les Codolles Fondes on hem fet un darrer bany, aquest sí, amb molta aigua.

Imatges (5)
Nova sortida al Montsant
Irene el 10 d'abril de 2011
És la tercera vegada que fem aquesta ruta. Ens agrada per l'espectacularitat dels paisatges al grau de Barrots, però també per les vistes de què es pot gaudir durant bona part de l'itinerari, sobretot des del punt de vista geològic.